joi, 2 iulie 2009

”Mă consider abuzată de către Primăria Balș”



Ambiguitatea legii construcției de imobile mai face o victimă. De această dată, o bălșeancă aruncă cuvinte grele către unii angajați ai primăriei Balș despre care spune că au abuzat-o prin maniera de a pune taxe pe o construcție inexistentă. Astfel, femeia s-a trezit cu nici mai mult nici mai puțin de 53 de milioane de lei vechi restanță la Primărie pentru o construcție autorizată, dar neconstruită. Angela Maior, orădeancă la origine dar stabilită în Balș de 15 ani, ne-a declarat:

”Este un abuz pe față la adresa mea, din partea Primăriei orașului Balș. Deși obișcuiesc să-mi plătesc toate taxele la timp, această sumă care mi-a fost aplicată nu o pot recunoaște. În anul 2007 m-am decis să construiesc o clădire pentru mai multe birouri, pe două nivele în Balș. Spațiul unde avea să fie construită clădirea este proprietate personală. Am depus un proiect pentru a primi autorizația de construcție, care mi-a fost aprobat. După primirea autorizației de construcție am intenționat să fac un împrumut în bancă pentru a-mi achita materialele de construcții și pentru a înălța imobilul, însă mi-au fost respinse toate încercările de a scoate banii necesari. Așa că, neavând bani, nici nu am început construcția. Lunile trecute, am mers la primărie pentru a-mi plăti impozitele anuale. Aici, am constatat cu stupoare că am de plată 53 de milioane pentru acel spațiu pe care ar fi trebuit să construiesc birourile , și care nu existau. Și chiar dacă nu existau, trebuia să le plătesc, pe motivul că mi-a fost aprobat proiectul. Mi se pare anormal să plătesc impozitul a ceea ce nu dețin! Niște angajați de la primărie mi-au spus că fusesem înștiințată că voi fi supusă acestei plăți dacă nu declar că am renunțat la construcție, însă totul s-a dovedit a fi doar o încercare de anunțare. Mi-au arătat un plic semnat de poștă cum că nu a ajuns acea scrisoare la mine, în care se afla o recomandată. Dar cum acea recomandată nu am primit-o, acești angajați ai primăriei puteau să-mi trimită fie la birou, pentru că știau unde este, fie să revină cu o alta. Când le-am cerut explicații despre faptul că au renunțat de la prima înștiințare, mi-au spus flegmatic cum că nu au ei patru lei pentru a pune plicuri cu recomandate la poștă de câte ori vreau eu. S-a întâmplat să fiu în Oradea în acea perioadă în care mi-a fost trimisă, și asta a fost cauza pentru care scrisoarea nu a ajuuns la mine. Nu este oare cazul să înceteze aceste hoții pe față?! Locuiesc de 15 ani aici și voi lăsa ceva în urmă! Vreau să se facă dreptate și să-mi fie tăiați acei bani de la impozit. Mi se pare normal să plătesc numai impozitul pe suprfața de teren arabilă, nu pe clădirea invizibilă”. Conform legislației în vigoare,art. 33 și art.34 privind legea autorizării execuției construcțiilor,
”Persoanele fizice și juridice care beneficiază de teren în conditiile prezentei legi sint obligate să solicite emiterea autorizației de construire și să înceapă constructia în termen de cel mult 1 an de la data obținerii actului de concesionare a terenului. În caz de încalcare a obligației prevazute la alin. 1, concesionarea își pierde valabilitatea.
Persoanele fizice și juridice, care realizează construcții în condițiile prezentei legi, au obligația de a executa integral construcțiile la termenul prevăzut in autorizație. Construcțiile se consideră terminate daca s-au realizat toate elementele prevăzute în autorizația de construire. În cazul cind construcția nu a fost executată integral la termenul stabilit, autorizația se poate prelungi o singură dată, cu cel mult 1 an, de către organul care a emis-o”.

În urma acestor articole se înțelege că dacă nu se execută construcția, se anulează autorizația. Iar odată anulată autorizația, impozitul nu poate fi conceput. Construcția ar fi trebuit să fie declarată finalizată, moment din care ar fi trebuit să decurgă plata impozitului cuvenit.

Probabil că instanța de judecată va fi cea care va decide dacă cele 53 de milioane vor fi suportate de către bălșeancă sau dacă se va anula plata , pe motivul lipsei obiectului de impozitat.

Andrei Lupu

(usher_bals@yahoo.com)


Niciun comentariu: