joi, 25 iunie 2009

”Ghicitoarea mi-a furat telefonul și inelul!”




Ieri, la secția de poliție din Balș ași-au făcut apariția trei adolescente de clasa a XI-a din oraș pentru a depune plângere pentru furt. Acestea afirmau că una dintre ele a fost victima unei ghicitoare de pe marginea străzii, care ar fi trebuit să-i spună câte ceva despre viitor și despre relația sa. ”Ghicitoarea” i-a apărut fetei în față chiar într-un moment în care se certase cu prietenul și, fără a fi prea ”coaptă” la minte, a acceptat oferta purtătoarei de fustă lungă și înflorată. Acest moment de încredere pe care tânăra liceancă i l-a arătat ghicitoarei a lăsat-o fără un telefon mobil și un inel din aur. După spusele Andreei Bratu, victima din acest caz, maniera de sustragere a celor două bunuri a fost una cât se poate de subtilă:”Mergeam pe stradă și am fost oprită de acea femeie care a insistat în mod repetat să îmi ghicească viitorul. La început am refuzat-o, însă până la urmă am acceptat să o las să-mi spună câteva cuvinte despre viitor. Mi-a spus să învelesc telefonul într-o batistă pe care ea mi-a dat-o, după care mi l-a legat cu un elastic de colțul de la geacă.

A făcut foarte multe noduri, și mi-a spus să nu deznod acel elastic până nu ajung acasă, pentru a mi se dezlega blestemele. Nu știu ce-o fi fost în capul meu în acel moment de am crezut-o, dar nu mi-a trecut prin cap că ar fi putut să mă fure. La circa 50 de metri de la despărțirea de ghicitoare, una dintre prietenele mele care ajunsese după facerea nodurilor la noi mi-a zis să deznod acel elastic pentru a vedea dacă mai este telefonul înăuntru. La început nu voiam, pentru că hoața îmi spusese să fac asta numai după ce ajung acasă, dar totuși, la insistențele prietenei am acceptat. După ce am desfăcut nodurile, am constatat cu stupoare că în locul Samsungului meu pe șină se afla un Alcatel vechi , defect și spart. Când l-am văzut am dat cu el de pământ și am fugit repede spre țiganca care mi-l furase, dar a fost de negăsit. Deja era departe, probabil. M-am întors la fete și, când m-am uitat mai atent dacă nu cumva îmi mai lipsește ceva, am observat că nu mai am nici inelul de aur. Am căzut din picioare și m-am ridicat după ce mi-au dat fetele câteva palme. Inelul nu era al meu, ci al uneia dintre ele, care i-l împrumutase. Am mers cu un echipaj al Poliției printre blocuri pentru a o căuta și a o recunoaște pe cea care m-a furat, însă nu a fost de găsit. Am depus și o plângere scrisă la Poliția Balș în speranța că poate va fi prinsă și mi se vor recupera bunurile, însă nu cred că se va întâmpla asta. Mai ales că înainte de a ne despărți, hoața ne-a întrebat cum poate ajunge în Târgoviște. M-am săturat de ghicitoare și de ghicit!”
Poliția Balș nu este la primul caz de acest gen. O altă tânără a fost înșelată în parcul central tot de o femeie de etnie rromă, rămânând fără mai multe obiecte din aur. De această dată, acțiunea s-a petrecut pe podul vechi al Balșului. Prejudiciul fetei este de circa 200 de euro, iar dacă ”ghicitoarea” va fi prinsă, riscă să fie cercetată pentru furt (însușirea unui bun al altcuiva fără permisiunea acestuia)

Acest caz demonstrează că ghicitul este o tehnică de înșelăciune la care oricine apelează, pierde.

Andrei Lupu

(usher_bals@yahoo.com)

Niciun comentariu: