joi, 19 martie 2009

Străzi distruse din nepăsare la Balş




După cum v-am relatat şi zilele trecute, în Balş au fost create un spaţii pentru pararea taxiurilor din localitate. Problema este că şoferii de taxi nu au întocmai acces la aceste locaţii şi sunt nevoiţi să-şi aştepte comenzile în aceleaşi locuri în care o făceau şi până acum. Încercările autorităţilor de a-i îndepărta de monumentul eroilor au eşuat până în momentul de faţă pentru că nimeni nu respectă indicatorul rutier ce se află la intrarea pe stradă: accesul interzis autovehiculelor cu o masă mai mare de 3,5 tone. Nesimţirea unora dintre şoferii autoutilitarelor este de nedescris. Duminică seara, spre exemplu, un astfel de şofer a parcat pentru durata nopţii chiar pe cele cinci locuri de parcare destinate taximetrelor, ocupându-le pe toate. În acelaşi loc se pot vedea urme adânci în asfalt care sunt tot rezultatul staţionării pentru mai multe ore ale maşinilor de mare tonaj. Autoutilitara se afla la mai puţin de 50 de metri de indicatorul rutier care-i interzicea chiar intrarea pe acea stradă. Nu i-a păsat acestui şofer că distruge o stradă care a costat nici mai mult nici mai puţin de 700.000 de lei şi care a fost reparată de mai multe ori, deşi are numai un an de când a fost realizată. Culmea este că nici poliţiştii de la rutieră nu înţeleg prea bine indicatorul care se află pe un copac şi care ar trebui să reprezinte cheia de la seiful firmelor de la care fac parte maşinile prinse. Faptul că aceşti şoferi parchează şi lasă peste noapte maşinile în acele locuri este o dovadă a indiferenţei la adresa forţelor de ordine din Balş. Nu poate fi exclusă nici varianta unor „mici aranjamente” între şoferi şi poliţişti, în condiţiile în care noapte de noapte stau nestingheriţi în acelaşi loc şi nu le pasă de nimeni şi de nimic. Atunci când strada a fost reparată de către firma constructoare, SC CONSULTING SRL din Bucureşti, reprezentanţii acesteia au motivat două problele esenţiale care au dus la distrugerea străzii: o lucrare de canalizare proastă făcută de IGO în urmă cu câţiva ani în care au fost folosiţi bolţari în loc de cărămidă refractară şi traseul maşinilor de mare tonaj prin acel loc. După cum stau lucrurile de atunci, putem observa că aveau dreptate în ceea ce priveşte maşinile. Dacă strada nu este protejată aşa cum trebuie de autorităţi şi nu se respectă tonajul limită permis, constructorul ar putea refuza să o mai refacă şi astfel ar putea să-şi piardă garanţia. Mai ales că locurile unde obişnuiesc să staţioneze aceşti şoferi este chiar deasupra canalizării cu pricina.
Dacă treburile vor continua în acelaşi mod, strada Petre Pandrea va putea fi identificată cu greu ca fiind una dintre cele mai noi străzi realizate în Balş şi va putea fi confundată cu cele făcute înainte de revoluţie. Cât despre cei 700.000 lei care au fost alocaţi acestui proiect care au fost câştigaţi destul de greu, pot ajunge cu uşurinţă şi nepăsare pe „Apa Sâmbetei””.

Andrei Lupu
(usher_bals@yahoo.com)

Niciun comentariu: